Telefontider
Måndag-fredag kl 09.30-11.00
Kontakt: 010-480 39 00
Observera att handläggning av migrationsärenden är 1 till 2 veckor.
Vi har nya rutiner när det gäller yttranden för anställningserbjudande. För att vi ska kunna göra ett yttrande behöver du som arbetsgivare logga in på migrationsverkets hemsida med ditt bank-id och göra ditt anställningserbjudande där. Vi handlägger sedan ärendet i tur ordning när migrationsverket skickar dessa till oss. När det gäller uppgifter om försörjning eller Asyl så mejla dessa till registrator@transport.se så handlägger vi så fort vi kan.
We have new routines when it comes to opinions. For us to be able to make an opinion, you need to log in to the Swedish Migration Agency’s website with your bank ID and make your employment offer there. If you have a power of attorney, you log in with your bank ID. We then process the case in turn when the Migration Board sends them to us. If it concerns an extension of an employment offer or application due to foreclosure, it is possible to email these at registrator@transport.se. Questions answered on phone, 010-480 39 00.